Vilkår og Betingelser
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av digitale produkter og abonnement. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelige på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger er MoneyMind AS, Ringsvegen 220, 2390 Moelv, hello@moneymind.no, +47 901 77 214, 930 907 219, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Den oppgitte prisen for produktet og tjenestene er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Betaling
Betaling skjer ved bruk av Vipps, Klarna eller debet-/kredittkort via Stripe.
For digitale engangskjøp belastes beløpet umiddelbart ved bestilling. Ved valg av abonnement trekkes betaling automatisk hver måned i henhold til det avtalte beløpet. Betalingsdetaljer og frekvens oppgis tydelig i bestillingsløsningen.
Kjøpere under 18 år kan ikke inngå avtaler om abonnement eller foreta betaling med etterfølgende faktura.
6. Levering
Tjenesten blir aktivert umiddelbart etter at betalingen er gjennomført, med mindre annet er eksplisitt spesifisert.
Kjøper vil få tilgang til de digitale produktene gjennom en konto eller en lenke tilsendt på e-post.
7. Angrerett
Det er 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Angrefristen gjelder fra dagen etter avtaleinngåelse ved abonnement, eller fra produktet er gjort tilgjengelig ved engangskjøp.
For å benytte angreretten, må kjøper gi melding til selger skriftlig på hello@moneymind.no innen angrefristen. Kjøper plikter å oppgi tilstrekkelig informasjon for identifisering av køpet.
Angreretten gjelder ikke dersom produktet er levert digitalt og leveransen er påbegynt etter kjøpers uttrykkelige samtykke og kjøper samtidig har erkjent at angreretten vil gå tapt når leveransen starter.
8. Oppsigelse av abonnement
Abonnement kan sies opp ved å sende en skriftlig melding til hello@moneymind.no. Dersom abonnementet har bindingstid, må oppsigelse skje i samsvar med bindingstiden som er spesifisert på produktsiden ved kjøp.Oppsigelse trer i kraft ved utgangen av inneværende betalingsperiode med mindre annet er avtalt.
9. Mangel ved tjenesten - reklamasjon
Ved feil eller mangler ved produktet må kjøper kontakte selger innen rimelig tid på hello@moneymind.no. Reklamasjon må skje senest to år etter kjøp. Selger vil rette opp mangelen eller tilby annen kompensasjon dersom mangelen er bekreftet.
10. Selgerens rettigheter ved kjøpers mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
11. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
12. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
13. Kontaktinformasjon
Money Mind AS, Org nr. 930 907 219
Ringsvegen 220, 2390 Moelv
Telefon: +47 901 77 214